NVIDIA представи видеокартите GeForce GTX 980 и GTX 970
NVIDIA представи първия висок клас продукти, базирани на архитектурата Maxwell. Новите видеокарти GeForce GTX 980 и 970 осигуряват ненадмината производителност, нови и по- големи графични способности и два пъти по- голяма енергийната ефективност спрямо предишното поколение.
Maxwell е пряк наследник на архитектурата Kepler и е 10то поколение графична архитектура разработена от компанията. Архитектурата се фокусира най- вече върху гейминга от ново поколение и разрешава някой от най- сложните предизвикателства в изчислителната графика.
Гамата от нови технологии включва и нов тип технология за аnti-аliasing техниката anti-aliasing MFAA , която подобрява графичните детайли в игрите с много по- малка загуба на производителност спрямо досегашните аnti-аliasing решения. Благодарение на алгоритъма за „изглаждане“ на образа, изглажда информация и от предишни кадри. Технологията дава възможност да се прилага 2xAA върху два последователни кадъра, като визуализирания в момента на екрана кадър да бъде с ефективното качество на 4xAA без обаче това да е свързано с намаляване на графичната производителност .
“Maxwell премина през дългогодишен процес на разработка, вдъхновена от геймъри и създаден от най- добрите специалисти за 3D графиката,” каза Джен-Хсун Хуанг, съосновател и главен изпълнителен директор на NVIDIA. „Неговата необикновена производителност, ефективност и технологии ще помогнат на разработчиците да дадат най- доброто от своята работа в името на геймърите от цял свят.“
VXGI – Voxel Global Illumination
Реалистичното осветление е сред най-предизвикателните проблеми, които се срещат при графиките в реално време. Както прякото, така и непрякото симулиране на осветление при динамичните сцени, към днешна дата са твърде взискателни изчисления за графичните процесори. Разработчиците на игри са били принуждавани да използват светлинни трикове, които компрометират реалистичните сцени.
Технологията за ефективно и реалистично осветление в реално време VXGI е добавена към NVIDIA GameWorks, най- напредналата графична библиотека за графично програмиране на игри, така че разработчиците ще могат да изграждат бъдещите игри с динамични среди, снабдени с богато, естествено осветление и спиращ дъха реализъм. Технологията е вградена в популярни игрови двигатели като Unreal Engine 4, и ще бъде на разположение на разработчиците по-късно тази година.
“Предприехме пътешествие, в търсене на по-динамично и реалистично осветление в гейм индустрията. VXGI е следващата голяма стъпка в това пътешествие“, каза Халдор Фаннар, главен технологичен директор на CCP Games. „Предлагайки динамично осветление в реално време, VXGI е огромен напредък за гейминга”
MFAA – Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing
Инженерите в NVIDIA дадоха на GTX 980 и 970 ненадминато увеличение на производителността с нова техника, наречена multi-frame sampled anti-aliasing, която дава нови възможности на графичните ускорители базирани на Maxwell.
MFAA използва новоразработен синтезиран филтър, за да произведе най-доброто качество на изображението и го прави по-бързо в сравнение с конвенционалната anti-aliasing. MFAA осигурява качествено изображението.
DSR – Dynamic Super Resolution
GeForce GTX 980 и GTX 970 GPU могат да осигурят по-добър гейминг, дори и за тези, които играят на стандартни 1080p дисплеи.
DSR е нова технология, която се базира като идея на така наречения supersampling при който дадено приложения или игра се обработва на по-висока разделителна способност спрямо резолюцията на екрана, след което се скалира надолу до избраната резолюция. DSR е автоматично активиран чрез GeForce Experience, което оптимизира настройките на играта за върхова производителност, изтегля най-новите драйвери и дава възможност за сърийминг на живо и in-game улавяне на действие. Геймърите могат да активират DSR и да се насладят на прецизна игра само с едно кликване на бутона -без да се налага да обновяват своя монитор.
VR Direct
За да доставят по- добра виртуална реалност, игрите изискват висока честота на кадрите и ниска латентност. Технологията VR Direct включва редица нови функции, за да се увеличи производителността, да осигури по-ниска латентност и за увеличаване на съвместимостта за VR слушалки.
„Ние изградихме Unreal Engine 4 използвайки Kepler архитектурата NVIDIA, но GTX 980 и 970 са базирани на новата архитектура Maxwell и са най-мощните и ефективни графични ускорители за създаване на сцени на безпрецедентна детайлност през „, каза Тим Суини , основател и главен изпълнителен директор на Epic Games. „Нашите разработчици постигат най- високо ниво на графиката с графичните ускорители Maxwell“
Цени и наличности
NVIDIA GeForce GTX 980 и GTX 970 GPU вече са на разположение от водещи доставчици в света: ASUS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit, PNY, Point Of View и Zotac. Очакваните цени са 452 EUR без ДДС за GTX 980 и 270 EUR без ДДС за GTX 970.
GeForce GTX 980 и 970 GPU също ще се продават в напълно конфигурирани системи от водещите системни интегратори.