Сблъсъкът на човечеството с изкуствения интелект е темата на втората пъзел стая на Dextrophobia Rooms
Какво ще се случи, ако в бъдеще човечеството успее да създаде изкуствен интелект? Кой ще победи при евентуален сблъсък между хората и роботите? Как ще изглежда достигането на технологична сингулярност от цивилизацията ни? Тези въпроси са във фокуса на най-новата пъзел стая в България – Dextrophobia Rooms vol. 2, която ще отвори врати днес в София. Екипът на Dextrophobia Rooms, който пръв въведе в България тази нова форма на забавление, сега превръща втората си стая на загадките в нов вид изкуство с пълноценен сюжет, герои и цялостна вселена с мащабите на литературно произведение.Какво е пъзел стая?
Пъзел стаите, известни още като стаи на загадките или Real Life Escape Room са нов развлекателен жанр, при който участниците биват затворени за определен срок в едно или повече помещения, изпълнени с различни загадки и главоблъсканици, а последователното решаване на всички тях им гарантира достигане до изхода. Първата такава стая у нас беше отворена именно от Dextrophobia Rooms през юни 2014 г., а от тогава до днес в България се появиха десетки подобни проекти.
Интерактивно изкуство от нов тип
Новият проект на Dextrophobia Rooms извежда идеята за пъзел стаите на следващо ниво, превръщайки ги в пълноценно изкуство. Докато търсят изхода от стаята участниците биват въвлечени във футуристичен сюжет, в който се налага да общуват с ексцентричен учен и създадения от него изкуствен интелект. Историята разглежда темата за технологичния прогрес на цивилизацията ни, както и всички предимства и проблеми, които той може да ни донесе. Централно място в нея заема идеята за самоосъзналите се машини, която днес вълнува все повече учени и визионери, много от които вече изказаха своите притеснения в тази област през последните месеци. В пъзел стаята на Dextrophobia сюжетът се развива съобразно решенията на участниците, което до някъде символизира свободния избор на хората да вземат правилните решения за своето бъдеще.
„Технологичният прогрес и възможността за създаване на изкуствен интелект днес са обект на все повече дискусии и спекулации. Темата е достатъчно значима за обществото ни и затова решихме да създадем сюжета в новата ни стая около нея. Убедени сме, че бъдещето на жанра escape room преминава именно през създаването на по-запомнящи се истории и превръщането на стаите в смесица от игра и произведение на изкуството. Очакваме скоро и други проекти да възприемат този подход“ – посочва Александър Ангелов, съосновател на Dextrophobia Rooms.
Припомняме, че през последните две години Dextrophobia Rooms премина успешно през преакселераторската програма за стартиращи фирми на националната организация Start It Smart, след което беше финансирана от инвестиционния фонд Eleven. Оригиналната концепция на първата стая й спечели бързо популярност и през първите месеци след нейното отваряне на практика нямаше свободни часове. Очакванията за втората пъзел стая Dextrophobia Rooms vol. 2 са сходни.
Първи Room Escape турнир в България
Непосредствено преди отварянето на новата стая Dextrophobia Rooms vol. 2 в нея се проведе и първият по рода си у нас Room Escape турнир, който сблъска най-добрите отбори в тази нова форма на забавление. Той се състоя на 14 и 15 ноември, в партньорство с уебсайтаwww.vsichkistai.bg и събра общо 14 тима от цяла България. Турнирният формат предвиждаше, участниците да разполагат с един единствен жокер, което ги затрудни значително и в резултат само осем от екипите се пребориха със стаята, а само два от тях успяха да го направят в рамките на един час. Отборът – победител е и единственият, който се е справил без използването на жокера си. Той ще бъде обявен официално в неделя, на специално събитие от 18:00 ч., в столичния клуб Барбароса. Турнирът на практика отбеляза и началото на състезателното развитие на пъзел стаите в България.