Как Pixar анимира своите персонажи
Системата за анимация на Pixar позволява на аниматора да види всичките 900 000 косъмчета на Съли в реално време.
GPU Technology Conference е предназначена основно за професионалисти в областта на компютърната анимация. На всички обаче сигурно ще е интересно как студиото Pixar анимира своите персонажи – вижте краткото клипче по-долу.
В клипа е показана системата Presto — вътрешна разработка на компанията, която позволява да се манипулират движенията на персонажите с впечатляваща точност. Инженер на Pixar показва как с няколко клика аниматорът може да движи ръцете, краката, очите и устните на Съли – един от главните герои във филма “Университет за таласъми” – в реално време, без да пропуска нито един кадър.
Може това да не впечатлява на пръв поглед, но имайте предвид, че на всяка ръка на Съли има около 900 000 косъмчета и всичките те трябва да се движат. Досега аниматорите нямаха подобен инструмент, а както е известно, персонажите в съвременните анимационни филми трябва да са наистина реалистични.